Alla inlägg under november 2012

Av flatcoatedkalix - 30 november 2012 12:18

Var igår med mamma på stan. Sökte å hittade en stjärna på fot. Tyckte det skulle vara fint med nåt nytt hemma. Mer än nöjd när jag satte fram den !
T.o.m Mats tycker om den kors alltså !!! Så jag ska kika om en mindre röd också till hallen. Lite less på det vi har är jag.....
Idag 16.00 börjar 4dagars helg på jobbet. Före det så har jag hälsoprojektet , 14-16.00 idag är vi i min hemma miljö -gymmet . Men jag lär mig säkert MASSOR nytt. I onsdag blev det ett pass inre styrka jag anmält till synd bara att pga scheman kan jag bara gå varannan v.....
Annars har veckan gått i STORSTÄDNINGENS tecken fy fy fy vad skitigt vi haft !!!! Nu Njuuuter man av att vara hemma.
Ha en riktigt bra mysig 1a advent :-) ?

Av flatcoatedkalix - 26 november 2012 13:00

Nu blir det flera på raken igen...inlägg alltså,men det känns skönare dela in dem,vet själv att jag inte vill läsa om ALLT hos alla jag bloggar ,utan man vill ju ha bitar av det som intresserar just där.


Igår var vi tillsammans på planen här och körde Louis. Mats kastade bollar med chuck-it´en  och jag var benhård på att L skulle sitta stadigt. Men det gick över förväntan, kanske för att jag kört en del gånger nu själv. Vi matade på med bollar hela tiden. Sen fick han börja plocka någon enstaka när han visat sig sitta så fint. Dessutom körde vi några dubbelmarkeringar, visserligen brett isär men ingen tendens att byta/ ta en sväng till nästa boll som låg ute. Jag hade också mycket fokus på mig själv att jobba med röst OCH kroppsrörelser/benet för markeringsjobbet. Följsamheten gick bra den här gången det med.

Och sen så var det betydligt mer ; "greppa och IN" direkt inte hans småkollande av annat medan man ska in. Så är det ju boll ,och  där är han lite lik min golden som jag hade (dock tränade jag inte med han) boll går det som hej-bara, men med dummis är det inte samma sak, så just nu kommer jag köra boll helt enkelt och nöta på, får man se vad det ger i långa loppet. En sak säker ; Den här hunden lär mig mycket mycket mycket som förare!


Av flatcoatedkalix - 26 november 2012 12:49

Förklädet till Josefin passade finfint och det kändes som en riktig hit , hon hade det då på sig så länge så. Kul när man gjort nåt annat.

 

Tyvärr har hon inte fått tillbaka sin mobil men fick testa med Mats´mobbe  i, dem är nästan samma storlek.

Mitt nästa projekt blir ett förkläde igen, men till mamma i julklapp, inget mobilfodral nödvändigt. Det här tyget köpte jag faktiskt ,inget rest nu;

 

Jag tror det ser ut lite mörkare här , det är rätt tunt tyg så jag hittade REST -tyg i lådan som är kraftigare brun så det blir fodrat förkläde det här.

NÄR jag ska hinna ett åt mig själv vete f..   .......

Till jobbet gjorde jag hastigt 2 längder av det här g:a IKEA tygetsom låg och låg, vi får ju inte köpa sånt dit.

 

Tänkte det passar som Juldukstyg. hade ett rutigt också som blev en rund duk till ett runt bord vi har där också.



Av flatcoatedkalix - 26 november 2012 12:34

Vi var till Piteå i helgen, till min brors familj och blev bjudna på lilla julbordet...fast egentligen undrade vi vad som skulle ha fattats till att kalla det helt enkelt Julbord !? Jättegott och en jättetrevlig dag hade vi. sj'lv givk jag på stan där på dagen,mycket mycket folk ute. Jag hade siktet på en ny jacka som jag kan ha vardags så där bara, inte så kul gå i den korta skidjackan alltid och så har jag haft min ylle svarta jacka såååååå många år nu den är ju outslitlig helt enkelt. Så den ska vara kvar men den kan jag ju ha när man vill vara lite uppklädd. Även en sport-bh var ett inköp, har lite svårt hitta eftersom jag inte vill ha toppar som är hela utan med knäppning bak. Lindex hade en sort så den fick det bli,svart 249 kr och så racklade den kassan jag hamnade i så för allt besvär fick jag en liten gåva ;en liten mascara,litet nagellack och en pensel ,allt med ett fint sminketui, ELOGE till lindex !!!

Jackan blev på Kappahl....

 

Den går i en guldbrun ton ...sitter jag i bilen ser den grön ut.....en lustig färg som skiftar, passar mig utmärkt det. Lite längre skuren bak. Toppennöjd.


Hos brorsan blev det uppträdande som vanligt, Loreen och Sean banan var bokade! Ja jag kan bara säga vi skratta så tårarna rann !!!!!!!!!! Jacob hade inte ens tränat ihop nåt och var suverän , Josefin är ALLTID duktig på härma, hennes Caroline af Ugglas för nåt år sen,kommer man minnas resten av livet.

     

Igår hade vi tänkt oss på skyltsöndag men näääääää detta väder,fy! Vi var ute med Louis istället på planen och så for vi och uppvaktade en kompis. Sen blev det förrådsröjning så det hette duga, JÄKLAR vad NÖJD jag är !!!!!!!!!

Nu på onsdag har jag anmält mig till ett pass Inre Styrka, sist fick vi prova på i projektet "Core" = mage rygg och hade genomgång om kost, fortf tycker jag det är riktigt bra projekt.


Av flatcoatedkalix - 15 november 2012 22:27

Jahapp, 3 inlägg nu på raken,jaja,man kan lika köra hårt direkt   

När vi var sist hos brorsan så var det en ung dam (inga namn)som fick påpekanden om att hon skulle minsann kunna göra mat och mer i köket. "-Men jag blir ju smutsig,jag får ju på kläderna", fick till svar att då ta på förkläde för det finns då. " -Men dem är ju sååå STORA".  Jaja säger jag bara, faster´s hjärna klickade i alla fall att det där kan jag ju fixa med att sy ett helt enkelt. sa inget då, men här kommer resultatet och väljer kalla den något  för den moderna "hen" då i köket. Ville ha en lite tuffare,rakare stil på det.

Sydde den och tänkte fasen skulle satt dit en ficka för mobilen,när Mats såg den säger han å du skulle sytt en mobilficka. Varpå jag klack till i skallen att jag har ju faktiskt mobilplast som man syr i. Så det går alltså göra allt man vill som vanligt med mobben i fickan OCH lyssna med hörlurarna om man vill.... ibland klickar det i skallen minsann.

   

"Mobilen" i denna är bara en pappersurklipp i sann storlek och modell till den som ska ha den.

 

Enkelt läsa recept, sms´a och spotify´a  utan att smutsa ner mobben i matlagningen eller baket.

   

Lite musik är ju aldrig fel kunna lyssna på.....

SUPERNÖJD med min lilla idé, jag har bestämt mig att sy en åt mig själv med. Den här är gjord av resttyger.

Plasten tål inte värme (så är all mobilplast) så därför är fickan lös så man kan tvätta upp förklädet separat.Och bara ta fickan lite lätt.

Nu får man se om damen ifråga blir nöjd då   

 


Av flatcoatedkalix - 15 november 2012 21:51

Vilken kul tripp till Piteå vi hade arbetskompisarna och jag. Först buss dit på lördag morgon,6 st var vi. Landade för lite shopping (MEGA TACK till min svägerska som mötte oss och lät oss slänga in väskorna i hennes bil!!!)

Så vi shoppade på och stannade upp för mat också, jessus vilken sallad jag fick , ceasar sallad med lyxräkor, jamen gud hur gott det var, tvingade i mig räkorna trots att jag var PROPPmätt. Dem andra hade definitivt inga mindre portioner av det dem tog, toppen. Sen mer shoppa, jag köpte mig ett armband,brett silver, nya örhängen silver-pärlor som ringar, och ett guldhalsband med örhängen. Inget äkta men kul med nåt nytt. Sen ett kodhänglås -som ju blev en historia för sig igår. klev in på "Madame Filurs" och där var vi 2 själar som kunde gått hela dagen tror jag... ojojoj tänker ännu på lyktan som hängde där, säkert 1m från topp till tå.  LOVE       

 

Sen satte vi oss på en Bar/café och tog gott att dricka . lagomt trötta,nöjda och skrattiga satt vi där en stund.sen bar det av till Havsbadet hotell, ÅTER underbar svägerska MED far som skjutsade ut oss dit!!!  Där blev det incheck,dusch,omklädning och lite partystund på vårat rum. Skrattade så käkarna var ömma.

Dags sen för "The Band" och supé. MYCKET duktiga artister, ni vet lite som "Wallmans" . Janis Joplin -tjejen ,ja man kunde nästan börja gråta hon var otrolig . Inte hon på fotot.

 

Efter allt blev det disco och helt perfekt låtval för ens ålder, så nog hann man svänga på en del.

Hotellfrukost är ju guldet på allt, alltid för mig i alla fall, så frukost och hemfärd på söndag, mycket laddad och glad och så bara se och prata om annat med dem man jobbar så mycket med , det är så roligt!!!

I onsdags var det så dags för Hälsoprojektet igen,skönt denna gång föll det in på min arb.tid, inte illa få träna på jobbtid. Vi hade Mentalt välbefinnande och Mindfullness och sedan efter det ett spinningpass på ca 30 min. ALLT mycket bra, trodde aldrig jag orkar ett spinnpass, men sat.. den som ger sig, när hjärnan tar över så går ju allt, även det. 1a gången jag spinnade, trots att jag alltid varit en "on-off" ´are vad gäller träning i mitt liv.Imorgon ska jag på gymmet,känner att detta gett en bra knuff till att ta tag i träning igen. Är bara positiv.

NÅ här kommer då det där kodhänglåset in i det hela; racklade lite när jag kom upp från spinningen (man ska alltså ha hänglås nu på skåpen). tar av kläder och låser det, duschar går tillbaka...yes, det går INTE upp,jag krångla hit och dit (koden vet jag till hundra!), men så f.. heller .Fick be ena projektledaren hämta personal  som kunde klippa låset, söt man kände sig i bara handduken, mmmmm....... NÄÄÄ nu blir det nyckellås !

Igår fick jag ett armband av bästa E, jag sydde ju en pickup väst åt henne och hon skulle då göra ett armband . MYCKET fint och jag är såååå nöjd med färgen( en mörkare röd) och mönstret.

 


Det här armbandet köpte jag av en arbetskompis, åt Josefin min brorsdotter, ett 3 varvs är det,tycker om mönstret som bildas av pärlorna.

 

Av flatcoatedkalix - 15 november 2012 21:32

  Måttligt roligt...tog en helskön promenad i skogen med Louis i fredags. Började med att inte kofferten gick upp så det blev för Louis att åka inne i bilen, något han som liten ABSOLUT INTE ville,han stack bak så fort han kunde då. Nu klev han in,om än lite misstänksamt.

 

På väg hemi bilen så svarar jag i telefonen, och samtidigt tänker jag ; körkortet.... Skulle vara i fickan alltså det med,vilket det inte var . Jahapp Mats med tillbaka och så fick vi köra med bilen det vi kunde för att lysa upp,bara knalla sträckan en gång till. Louis plockades ut, jo tjena , "Yiippie vi ska gå en gång till vi !!! Prova få han fatta att leta nåt var ju bara glömma.  Till slut i det kolsvarta mörkret var det bara ge upp.

Nästa dag (jag åkte till Piteå då)hade Mats kikat på fotona jag tagit och gått samma promenad , och mycket riktigt precis på ena stället jag fotat låg körkortet.

 


  Tack snälla älskade maken min  , i hällregn och genomblöt var han   

Inte gjort mycket med Louis vad gäller träna, mer än socialt -kan man väl kalla våra promenader nu. En dag när jag kom hem hittade jag husse ute med L på planen här,kastandes med chuck-it kastaren, jojo..."min hund" , va´?   

 

Bildbevis .

Idag har vi varit i annan skog, det finns mycket spring i benen just nu, men när "madame" kallar så kommer man.

 


Av flatcoatedkalix - 6 november 2012 18:46

Igår tog jag Louis och gick en riktig tempopromme lite längre. Det var urhärligt med någon minus och den här vackra vyn  utefter Kalixälven . Dålig bild....eftermiddag som det var.

Idag har jag provat nåt som heter "Inre styrka". Något som kändes riktigt riktigt bra, ansträngande fast utan tempo. Blir nog fler ggr, toppen för hela kroppens muskler,inifrån och ut som det går ut på.

Annars har det varit långhelgs-jobb och bara ledigt idag -en dag.  Har missat "Downton Abbey" nu när det nystartat så ska ta igen det och bara slappa ikväll.  

Louis mår bara prima och vi har typ bara gått på planen och kört något" stopp" har använt chuck-it´en , den är bra måste jag tycka,jag är värdelös på att kasta och med den får man iväg lååånga bollar    Jag satte han bara vid sidan min och kastade iväg bollar med c-i, man kan säga att vi behöver göra bara det , mycket enkelt, men ack så svårt hålla rumpan stilla.Han drar inte  -utan hoppar iväg med rumpan i backen,åt sidan eller framåt . Typ efter 6-7 kast så sitter han helt stilla, alltså nåt vi behöver nöta bättre....hrrmm ... stavas det

L-A-T eller O-motiverad ? ? ?   jag undrar jag vad jag ska kalla mig själv......................


Chuck-it


Presentation

Om vårt liv med flatcoated-retriever och så intresset sy förståss ;)

Vår hemsida

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards