Alla inlägg under oktober 2012

Av flatcoatedkalix - 29 oktober 2012 10:33

Har sytt av lite stuvbitar och annat smått och gott en brudstyrsel till Skrållan.

Någon som vill köpa ,snart Jul, så är det till salu.  SÅLD!

Material finns till ett helt set till, går även göra till "35" docka,

Skrållan benämns som "45" docka  -större.

Materialet är ett lite kraftigare brudtyg,benvit, små rosor limmade och fastsydda.Tyll underkjol. Liten underbyxa med spets. Hårklämma med brudslöja. Skor.

 

 


 


 

Skorna finns fler foton på tidgare inlägg se till vä här på sidan kategori;sytt & sånt.

(Skorna räknas inte fullkostnad med i priset.)

200 kr hela setet +20kr om jag ska skicka det.

Jag tar inget ansvar för ev förslitning på materialet , det är dessutom lite känsligare tyg naturligtvis...och sytt av endast stuvbitar som hobby.

Modellen på bilden är ca 40 år gammal, det kan ev finnas storleksskillnader mot den docka ni har. Det är sytt efter Burda´s mönster.Underkjol och trosa har resår, klänningen har bra med vidd.( Det jag sytt förr till en docka från 2000- talet har suttit fint på den också.)

Välkommen kontakta mig med en kommentar här till inlägget om du är intresserad,skriv din mail så svarar jag så fort jag kan -alla kommentarer går via mitt godkännande först så jag publicerar inte någon mail men ser dem privat.

OBS! Tänk alltid på ;  små saker -små barn....så dem inte stoppar i sig något!

Av flatcoatedkalix - 29 oktober 2012 10:07

tillägg; Glömde ju lägga in foto på det dö-häftiga armbandet jag fick av E, tack snälla du!!! Andas det disco eller andas det disco va´? Vilken färg....ljusblå,riktigt lysande metallic, I love it !

 

En helg med mycket som hänt, bara kul kul kul   

I fredags vaknade jag och skulle på ett test, en hälsoprofil som ska göras genom jobbet jag är utplockad till. Kändes inte som bästa timingen just nu, för mig, men vad göra -inte något val. Själva cykla delen i testet var jag inte brydd om och mycket riktigt hade ju bra på det,t.o.m på den högre delen av syreupptagning.  Man skulle svara på frågor och hade fått fylla i en veckas kostplan ....vilket jag ju vet inte är den bästa, mycket pga skiftgången . Men en mycket sympatisk testledare tyckte att då kanske det räcker för mig helt enkelt,kosten och försöka få in 1-2ggr /v något kort pulshöjande,bara ca 30 min. Eftersom jag redan är nog aktiv bara gå ut och gå eller gå ut i skog för att träna hund. Så efter 1,30tim där så kändes det riktigt bra . Det blev nåt för M-I-G av det där .Idag har vi stavgång, skulle vara lågt tempo och teknik -det lär jag mig gärna, brukar ju kunna då och då ta hund och gå med stavar(dock vet jag inte vad lågt tempo betyder för jag vill att det ska kännas gå med stavar)

Sen blev det frissan i fedags, alltid lika kvittrande glad!

I lördags hundutställning se inlägg nedan.

Igår till  Finland och Haparanda, Mats behövde ny vinterdress och äääntligen köpte han en dunjacka,som jag tjatat om det. Själv hittade jag en supercool tunika , bara föll pladask för den. Inte billig men det struntade jag i.

 

Dragkedjorna är i guld, och bak en huva, materialet är typ tunt vindtyg i sportkläder (närmast bekrivning)och svarta lite diskreta pärlor nertill. Till det köpte jag nya svarta stövlar, mina g:a har pajjat i dragkedjan bara slänga ! Inte så skrövliga på benet som dem ser ut på fotot.

 

Till det blir det tights ett par mörkt vinröda med lite glitter(om jag inte ändrar mig pga glittret...) och så ska jag hitta en topp under,vinröd,helst 3kvarts ärm. Andra helgen i november åker vi några från jobbet till Piteå, ser fram mot det mycket.

och sen avslutades gårdagen och helgen med Bond" Skyfall"på bio. Förutom att vi hamnade längst fram så nacken känns idag så var det en bra film, kanske den jag gillat bäst av dessa sista. Vi går alltid och ser B på bio ,en bra tradition!

Av flatcoatedkalix - 29 oktober 2012 09:52

I lördags bar det iväg till Boden,SSRK-norrbotten hade anordnat utställning. Läääänge sedan jag var på sånt, som saker har varit och hänt har jag dragit mig för att gå ...men var bara urhärliga människor där och så många kramar och undrande om jag skulle ställa hund. Tyvärr kan ju inte Louis gå (kryptorchid), efter att ha tittat hela dagen och kom hem så insåg jag så synd det är, för han skulle passa fint in . Nå sånt är livet! Jag agerade fotograf istället åt kompisen E som ställde Yra och Tazza. Riktigt finfina kritiker på dem .  Lååång dag och mycket se,surra och inte då bara utställning -naturligtvis jakten var ett hett ämne.  Här Yra på bild.

 

Riktigt roligt hade jag och gratulerar alla som hade så fina hundar   

Sen var man trött, vi tog en promme med Louis jag och Mats ,hyrde film och såg den...eller ja,jag somnade naturligtvis   

Tänker ta fram mer vilt och köra på han den här veckan, sen blir min koncentration på lydnadsbiten jämte jakten lite mer,tror själva momenten i apportera ska få vila ett tag nu.


Av flatcoatedkalix - 24 oktober 2012 10:55

http://flatcoatedkalix.hundpoolen.nu/

Jahapp då var vi ute igår igen,hade en bättre dag själv,blev några timmar iallafall. Tog Louis till en skog som dessutom har lite hopphinder för hästar.Tyvärr så är det nergånget och slitet där nu,förr hade jag och Nitro jätteroligt där. Nå nåt litet hinder fanns ju kvar så jag körde över ett av dem. Det känns som en lagom träning när man själv är trött och kanske inte på topp. Satte ut pinne och en dummi åt vår högra sida sett från där vi skulle köra över hindret. Sen pinne och så dummi så Louis skulle vara tvungen hoppa över hindret på mitt raka ut linjetag. Han verkar inte ha så svårt fatta att det är just rakt över han ska på tecknet, INTE runt hindret för att hämta. Däremot får jag locka,pocka för att han ska gå tillbaka samma väg,man vill ju ha dem att ta lättaste,snabbaste vägen åter, och ibland springer vi tillbaka och rundar och har oss till han hoppar över samma väg igen och DÅ är han suuuuperduktig. Gjorde ett antal av dessa,bara för att jag själv tycker det är något roligt och så ser man att L tycker det är kul hoppa och ha sig . Lite små pausar och så gjorde några som riktigt motiverade linjetag,ner i tecken-pass på och så vänder vi ifrån och går en bit,ner i tecken samma om igen.Jättebra för stadgan/följsamhet på han. TROTS att han visste hela tiden att det fanns en dummi till höger så provade han inte en gång gå på den,inte ens i paus´arna.   

MEN sen när jag gjorde då ett låtsas utlägg på pinnen vid hindret för ett rakt linjetag, blåste stopp på det  och skulle skicka han på höger då ,ja då hann jag inte visa tecknet för hö så var han på G. Nå det var bara tillbaka på stopp-punkten,   och så fick han sitta och vänta lite extra länge på mitt tecken, så att han verkligt ser vad jag vill   -inte vad han t-r-o-r...  Gick finfint. Sen inser jag att jag måste börja våga lägga stoppsignalen längre från mig, trots att jag hade motiverat på det raka linjetaget så tar han stoppet klockis! Behöver tänja ut gränsen och se var vi kan ha ev problem,eftersom han aldrig gått vidare på en stoppsignal ...vad jag minns nu iaf.  Sen tror jag just över hinder är inte så dumt eftersom det blir att jag vill att han kommer RAKT tillbaka in igen och det är ju det som alltid har varit L´s grej -om än bättre nu- att han ska ta en liten lov-sväng tillbaka ,inte klockrent bara tillbaka med dummis efter gripande. Så då får jag till det med något han tycker är roligt också,hoppa.

Sista jag gjorde över hindret så gick han själv rakt ut och rakt över igen tillbaka,kanon! Då slutade vi på topp.

Så efter en timmes träning så kom E med sina vovve-tjejer Yra och Tazza  för en skön skogsprommis i nästan 2 timmar. Dem kommer så fint överens, så det är inte mycket man behöver alls hålla koll på dem. Men bra att passa på att träna att någon/några får vara lös fritt medan någon/några får gå lös-fot, ack så retfullt.....

Till helgen blir det utställning -SSRK norrbotten har i Boden. Spännande se , var visst 60 hundar i rasen ! Och lääänge sen jag varit på utställning.   


Av flatcoatedkalix - 20 oktober 2012 10:11

Nu har vi en ny hemsides adress, blev nu inte riktigt som tänkt från början men får duga tillsvidare....

Bloggen behåller jag här eftersom jag tycker den funkar bättre.

Och jo, det står faktiskt krÅkor i rubriken nedanför ...fråga inte varför texten kommer ut som krAkor....nu snart off to work först en skogssväng. Ha det bra   

Länken finns till vänster här men lägger ut den nu också i detta inlägg:

http://flatcoatedkalix.hundpoolen.nu/

Av flatcoatedkalix - 19 oktober 2012 18:17

Super super glad. Provade 2 kråkor med Louis idag. Fick en hel säck vilt å kollade igår vad.....hmmm jo 10 kråkor en mård å så ett vilt jag kasserade . Citerar husse :"jaja ni lär ju bli bra på kråka " !
Å det blir "vi" nog vad det verkar. Lade ut en å hade långkoppel på L sen gick vi bara fritt över . Ta den eller ej ...helt upp till han . Inget krav inget krusande. Och joho visst så fort vi gick förbi den insåg killen : hjälp vi måste tillbaka jag ville ju ha den där. Så han trampade på liteföre på tillbakavägen å så plocka han den . Poängterar å MITT PÅ ;-)
Lade undan den å tog den andra inga problem. Med lite lite lockande när jag rör mig från han så kommer den in å t.om i hand. Nästan för enkelt.... kunde hållit på hela dagen men man ska ju ge sig påtopp.
En vända imorgon igen går det bra så testar jag lägga dem å skicka typ sök. Så veckan slutar nog positivt iallafall .
Fick även det fina reflex retriever kopplet idag.
En BRA fredag alltså ???

Av flatcoatedkalix - 15 oktober 2012 18:03

Syr just nu av stuvbitar. Har gjort en brudklänning till Skrållan inte klart med detaljer på den än men måste sätta in dem (som jag iaf tycker )uuuursöta skorna jag gjort idag. Egentligen ska dem ju göras i typ filttyg men sy en klänning i brudsatin utan skor eller i filt....hallå....hur kul är det !? I alla fall mina första skor nånsin , satte en liten brodyr också .

Av flatcoatedkalix - 15 oktober 2012 17:54

Igår hade vi lite träning i skogen. E lade ut en dummi för rakt linjetag å en för ett höger tecken. Sen fick Louis hoppa in i bilen en stund. Ut med han å så skicka . Jättebra gick det det raka var långt . Och miljön blev ju ny... Så minnet å ta tecken var det inget fel med kul ! Annars gjorde vi inte något annat utan fokus på dem är passiva innan å efter träning, Louis var lugnare denna gång innan TROTS att matte inte tränat det....fast det är en sak jag borde ... :-/ I fredags gick vi tillsammans låång promme i skogen superskönt !!!

Presentation

Om vårt liv med flatcoated-retriever och så intresset sy förståss ;)

Vår hemsida

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards