Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Något för ...den moderna......"hen" i köket ;)

Av flatcoatedkalix - 15 november 2012 22:27

Jahapp, 3 inlägg nu på raken,jaja,man kan lika köra hårt direkt   

När vi var sist hos brorsan så var det en ung dam (inga namn)som fick påpekanden om att hon skulle minsann kunna göra mat och mer i köket. "-Men jag blir ju smutsig,jag får ju på kläderna", fick till svar att då ta på förkläde för det finns då. " -Men dem är ju sååå STORA".  Jaja säger jag bara, faster´s hjärna klickade i alla fall att det där kan jag ju fixa med att sy ett helt enkelt. sa inget då, men här kommer resultatet och väljer kalla den något  för den moderna "hen" då i köket. Ville ha en lite tuffare,rakare stil på det.

Sydde den och tänkte fasen skulle satt dit en ficka för mobilen,när Mats såg den säger han å du skulle sytt en mobilficka. Varpå jag klack till i skallen att jag har ju faktiskt mobilplast som man syr i. Så det går alltså göra allt man vill som vanligt med mobben i fickan OCH lyssna med hörlurarna om man vill.... ibland klickar det i skallen minsann.

   

"Mobilen" i denna är bara en pappersurklipp i sann storlek och modell till den som ska ha den.

 

Enkelt läsa recept, sms´a och spotify´a  utan att smutsa ner mobben i matlagningen eller baket.

   

Lite musik är ju aldrig fel kunna lyssna på.....

SUPERNÖJD med min lilla idé, jag har bestämt mig att sy en åt mig själv med. Den här är gjord av resttyger.

Plasten tål inte värme (så är all mobilplast) så därför är fickan lös så man kan tvätta upp förklädet separat.Och bara ta fickan lite lätt.

Nu får man se om damen ifråga blir nöjd då   

 


 
 
Ingen bild

A-L

18 november 2012 08:43

Det blev ju jättebra:), och tel fickan är ju pricken över i:)! Syns ngn dag

flatcoatedkalix

18 november 2012 13:33

Tackar =) Japp måååste sy en åt mig själv, men det brukar ju inte hinnas det.... ;) ;) ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av flatcoatedkalix - 9 december 2013 17:41

Nu har stolarna landat i färg också, matchar soffan snyggt. Jätte nöjd att jag tog ett ryck vid symaskinen igår. Soffan i vardagsrummet fick sig nya kuddfodral ,tyget köpte jag genom ellos. ...Inte så genom tänkt . VITT när man har hundar ?! Jag fa...

Av flatcoatedkalix - 25 november 2013 12:22


Jättenöjd med soffan och kuddarna. Nu är det bara tiden som hindrar att göra stolarna. ...

Av flatcoatedkalix - 19 november 2013 11:24

Klädde om en av två soffor som följde med huset. Duktiga pappa ledde det hela. Suuupernöjd ! Vad annat kan jag vara? Före; Och efter i olivgrönt. Lite kuddar ska det bli också. 4 tygtabletter för 99kr på Hemtex och 2 våffelhanddukar så får man ...

Av flatcoatedkalix - 3 oktober 2013 21:55

Speed fick prova pippi, en trut och en and av tant Tazza förra helgen. Hihihi en rolig syn ska ni veta. Det var som tecknat , nosen liksom åkte framåt av sig självt medan kropp och hjärnan var fortsatt på väg åt annat håll. Helfestligt! Han luktade...

Presentation

Om vårt liv med flatcoated-retriever och så intresset sy förståss ;)

Vår hemsida

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards