Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Piteå-tripp, egen träning och armband.

Av flatcoatedkalix - 15 november 2012 21:51

Vilken kul tripp till Piteå vi hade arbetskompisarna och jag. Först buss dit på lördag morgon,6 st var vi. Landade för lite shopping (MEGA TACK till min svägerska som mötte oss och lät oss slänga in väskorna i hennes bil!!!)

Så vi shoppade på och stannade upp för mat också, jessus vilken sallad jag fick , ceasar sallad med lyxräkor, jamen gud hur gott det var, tvingade i mig räkorna trots att jag var PROPPmätt. Dem andra hade definitivt inga mindre portioner av det dem tog, toppen. Sen mer shoppa, jag köpte mig ett armband,brett silver, nya örhängen silver-pärlor som ringar, och ett guldhalsband med örhängen. Inget äkta men kul med nåt nytt. Sen ett kodhänglås -som ju blev en historia för sig igår. klev in på "Madame Filurs" och där var vi 2 själar som kunde gått hela dagen tror jag... ojojoj tänker ännu på lyktan som hängde där, säkert 1m från topp till tå.  LOVE       

 

Sen satte vi oss på en Bar/café och tog gott att dricka . lagomt trötta,nöjda och skrattiga satt vi där en stund.sen bar det av till Havsbadet hotell, ÅTER underbar svägerska MED far som skjutsade ut oss dit!!!  Där blev det incheck,dusch,omklädning och lite partystund på vårat rum. Skrattade så käkarna var ömma.

Dags sen för "The Band" och supé. MYCKET duktiga artister, ni vet lite som "Wallmans" . Janis Joplin -tjejen ,ja man kunde nästan börja gråta hon var otrolig . Inte hon på fotot.

 

Efter allt blev det disco och helt perfekt låtval för ens ålder, så nog hann man svänga på en del.

Hotellfrukost är ju guldet på allt, alltid för mig i alla fall, så frukost och hemfärd på söndag, mycket laddad och glad och så bara se och prata om annat med dem man jobbar så mycket med , det är så roligt!!!

I onsdags var det så dags för Hälsoprojektet igen,skönt denna gång föll det in på min arb.tid, inte illa få träna på jobbtid. Vi hade Mentalt välbefinnande och Mindfullness och sedan efter det ett spinningpass på ca 30 min. ALLT mycket bra, trodde aldrig jag orkar ett spinnpass, men sat.. den som ger sig, när hjärnan tar över så går ju allt, även det. 1a gången jag spinnade, trots att jag alltid varit en "on-off" ´are vad gäller träning i mitt liv.Imorgon ska jag på gymmet,känner att detta gett en bra knuff till att ta tag i träning igen. Är bara positiv.

NÅ här kommer då det där kodhänglåset in i det hela; racklade lite när jag kom upp från spinningen (man ska alltså ha hänglås nu på skåpen). tar av kläder och låser det, duschar går tillbaka...yes, det går INTE upp,jag krångla hit och dit (koden vet jag till hundra!), men så f.. heller .Fick be ena projektledaren hämta personal  som kunde klippa låset, söt man kände sig i bara handduken, mmmmm....... NÄÄÄ nu blir det nyckellås !

Igår fick jag ett armband av bästa E, jag sydde ju en pickup väst åt henne och hon skulle då göra ett armband . MYCKET fint och jag är såååå nöjd med färgen( en mörkare röd) och mönstret.

 


Det här armbandet köpte jag av en arbetskompis, åt Josefin min brorsdotter, ett 3 varvs är det,tycker om mönstret som bildas av pärlorna.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av flatcoatedkalix - 9 december 2013 17:41

Nu har stolarna landat i färg också, matchar soffan snyggt. Jätte nöjd att jag tog ett ryck vid symaskinen igår. Soffan i vardagsrummet fick sig nya kuddfodral ,tyget köpte jag genom ellos. ...Inte så genom tänkt . VITT när man har hundar ?! Jag fa...

Av flatcoatedkalix - 25 november 2013 12:22


Jättenöjd med soffan och kuddarna. Nu är det bara tiden som hindrar att göra stolarna. ...

Av flatcoatedkalix - 19 november 2013 11:24

Klädde om en av två soffor som följde med huset. Duktiga pappa ledde det hela. Suuupernöjd ! Vad annat kan jag vara? Före; Och efter i olivgrönt. Lite kuddar ska det bli också. 4 tygtabletter för 99kr på Hemtex och 2 våffelhanddukar så får man ...

Av flatcoatedkalix - 3 oktober 2013 21:55

Speed fick prova pippi, en trut och en and av tant Tazza förra helgen. Hihihi en rolig syn ska ni veta. Det var som tecknat , nosen liksom åkte framåt av sig självt medan kropp och hjärnan var fortsatt på väg åt annat håll. Helfestligt! Han luktade...

Presentation

Om vårt liv med flatcoated-retriever och så intresset sy förståss ;)

Vår hemsida

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards