Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

Pippi på...pippi :O

Av flatcoatedkalix - 3 oktober 2013 21:55

Speed fick prova pippi, en trut och en and av tant Tazza förra helgen. Hihihi en rolig syn ska ni veta. Det var som tecknat , nosen liksom åkte framåt av sig självt medan kropp och hjärnan var fortsatt på väg åt annat håll. Helfestligt! Han luktade och buffade idem och provade lyfta precis som det ska vara :-)

Brorsan var med i förrgår när jag lastade fåglar mellan olika frysar i nya gården våran. Louis tyckte det var helspännande med skottkärran full av trutar. Jag passade på att verkligen träna att han skulle stanna vid den "osynliga"gräns vi sagt gäller på gården. Inspirerad så tog jag fram 2 kråkor ur vår egen frys och dem testade jag idag. Jätte glad blev jag i hela kroppen; Louis var hur intresserad som helst. OCH båda gångerna dem skulle in i skjulet igen så gavs dem rakt i hand utan något knussel.
På Louis` 3år är det hans 3e gång med vilt. ..vad jag minns. Så naturligtvis önskar jag i efterhand att jag skulle haft mer tid och ork förr med honom.

"Måste ju bara smita och kolla VAR hon hämtar dem"

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av flatcoatedkalix - 9 december 2013 17:41

Nu har stolarna landat i färg också, matchar soffan snyggt. Jätte nöjd att jag tog ett ryck vid symaskinen igår. Soffan i vardagsrummet fick sig nya kuddfodral ,tyget köpte jag genom ellos. ...Inte så genom tänkt . VITT när man har hundar ?! Jag fa...

Av flatcoatedkalix - 25 november 2013 12:22


Jättenöjd med soffan och kuddarna. Nu är det bara tiden som hindrar att göra stolarna. ...

Av flatcoatedkalix - 19 november 2013 11:24

Klädde om en av två soffor som följde med huset. Duktiga pappa ledde det hela. Suuupernöjd ! Vad annat kan jag vara? Före; Och efter i olivgrönt. Lite kuddar ska det bli också. 4 tygtabletter för 99kr på Hemtex och 2 våffelhanddukar så får man ...

Av flatcoatedkalix - 25 september 2013 08:49

Jättebra och kul initiativ av lite "kompis-retrievrar" att träffas med våra valpisar. Inte alltså någon kurs eller klubbverksamhet utan bara helt enkelt några av oss som känner varandra som just nu har valpar i Kalix. Speed var nog näst yngst ,yngst ...

Presentation

Om vårt liv med flatcoated-retriever och så intresset sy förståss ;)

Vår hemsida

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards