Alla inlägg under oktober 2012

Av flatcoatedkalix - 11 oktober 2012 20:45

Pick-up väst i samma modell som jag sydde åt mig själv i våras men i en annan färg. jag gjorde mig ju en i rött och svart ,denna fick jag önskemål om blå/turkos . Får vi se om hon blir nöjd då   


Snörde snabbt och då menar jag snabbt ihop en liten "ge bort påse" åt en tjej som gör så enormt fina skinnarmband,som jag ville ge nåt "extra" för det -blev ett par stickade sockor. Tyvärr kan jag inte visa det jag sist beställde  -ett armband 3 varvs åt min brorsdotter...hon har inte fyllt år än nämligen. Blir en bild på påsen av resttyger och mammas stickade istället    

 


Nu blir det nog sy lite av stuvbitar som jag känner har legat där och väntat i MASSOR med år. Lite dockkläder är planen men kan bli nåt helt annat , en liten brun klänning har det blitt, testade ut några nya sömnadsfötter då ....just nu är det "dit näsan pekar " som styr mig känner jag.

 


Av flatcoatedkalix - 8 oktober 2012 14:38

När Mats var till Uleåborg fick han gå in på en special affär jag hittat -mycket speciella tyger har dem. Där inhandlades ett lättviktstyg med stort vatten motstånd orange. Å så har det knåpats ihop en specialsittdyna åt älgpass-rumpan ;-) Många är ju små å tunna den här är stolsits storlek å mjuk å skön. Spännande vad han kommer gilla den . Ett riktigt slitstarkt också vattentåligt tyg till en dyna att dela i 3 för vikning åt Louis i skogen ska jag sy i vinter. Tänkte träna in han på just dynan å ett särskilt kommando för att ligga på- den lille "rullaren" ;-) ute på träningar. Just nu syr jag pickup väst åt E , samma modell som den jag gjorde åt mig i våras.

Av flatcoatedkalix - 8 oktober 2012 14:19

Ibland får man bära STORT å ibland göra nytta å bära husses påse :-)
Dessutom fick Louis träna med husse en dag....japp jajamensan jag fick ju ha den hunden ifred ;-) =-O
Gick fint bara husse inser att : en hund (Louis) inte kan bara fortsätta där en annan slutade (Nitro)så att säga , utan träning.... Höger tecken på den dolda/redan utlagda apporten satt som smort :-) Å kul hade dem då !!!!!!

Presentation

Om vårt liv med flatcoated-retriever och så intresset sy förståss ;)

Vår hemsida

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards