Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

Lite sytt...

Av flatcoatedkalix - 11 oktober 2012 20:45

Pick-up väst i samma modell som jag sydde åt mig själv i våras men i en annan färg. jag gjorde mig ju en i rött och svart ,denna fick jag önskemål om blå/turkos . Får vi se om hon blir nöjd då   


Snörde snabbt och då menar jag snabbt ihop en liten "ge bort påse" åt en tjej som gör så enormt fina skinnarmband,som jag ville ge nåt "extra" för det -blev ett par stickade sockor. Tyvärr kan jag inte visa det jag sist beställde  -ett armband 3 varvs åt min brorsdotter...hon har inte fyllt år än nämligen. Blir en bild på påsen av resttyger och mammas stickade istället    

 


Nu blir det nog sy lite av stuvbitar som jag känner har legat där och väntat i MASSOR med år. Lite dockkläder är planen men kan bli nåt helt annat , en liten brun klänning har det blitt, testade ut några nya sömnadsfötter då ....just nu är det "dit näsan pekar " som styr mig känner jag.

 


 
 
Ingen bild

A-L

12 oktober 2012 17:48

Jättefint- hon blir nog väldigt nöjd:). Liksom jag blev för strumpor+ påse, jättefina, tusen tack kram

flatcoatedkalix

12 oktober 2012 18:02

Låter bra och hon blev mer än nöjd tror jag såå roligt med folk som blir glad när man gjort nåt åt dem !
Ha en bra helg nu .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av flatcoatedkalix - 9 december 2013 17:41

Nu har stolarna landat i färg också, matchar soffan snyggt. Jätte nöjd att jag tog ett ryck vid symaskinen igår. Soffan i vardagsrummet fick sig nya kuddfodral ,tyget köpte jag genom ellos. ...Inte så genom tänkt . VITT när man har hundar ?! Jag fa...

Av flatcoatedkalix - 25 november 2013 12:22


Jättenöjd med soffan och kuddarna. Nu är det bara tiden som hindrar att göra stolarna. ...

Av flatcoatedkalix - 19 november 2013 11:24

Klädde om en av två soffor som följde med huset. Duktiga pappa ledde det hela. Suuupernöjd ! Vad annat kan jag vara? Före; Och efter i olivgrönt. Lite kuddar ska det bli också. 4 tygtabletter för 99kr på Hemtex och 2 våffelhanddukar så får man ...

Av flatcoatedkalix - 3 oktober 2013 21:55

Speed fick prova pippi, en trut och en and av tant Tazza förra helgen. Hihihi en rolig syn ska ni veta. Det var som tecknat , nosen liksom åkte framåt av sig självt medan kropp och hjärnan var fortsatt på väg åt annat håll. Helfestligt! Han luktade...

Presentation

Om vårt liv med flatcoated-retriever och så intresset sy förståss ;)

Vår hemsida

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards